Grønne spirer

I Fole Naturbørnehave arbejder vi med Grønne Spirer. Vi er på ture ud af huset mindst en gang om ugen. Formålet med turene er at styrke børnenes kendskab til de skiftende årstider, lære dem at respektere og passe på naturen og dyrelivet, samt hvordan de færdes i og omkring naturen.

I forbindelse med Grønne Spirer laver vi også mange forskellige aktiviteter hjemme i børnehaven, hvor også læreplanstemaet “natur og naturfænomener” bliver en naturlig del af børnenes dagligdag.

Vores fornemmeste opgave er at give vores begejstring for naturen videre til børnene, bl.a. ved at skabe nogle gode læringsrum, som medvirker til at børnene bliver mere aktive, fantasifulde og nysgerrige.

Naturen er et læringsrum for det enkelte barn, hvor der er plads til bevægelse, udfoldelser, og styrker det enkelte barns motoriske kunnen, da de oplever forskellige former for underlag.

Naturen er en alletiders legeplads, som indbyder til leg, læring og udfoldelse. Selv en stor trærod i skoven indbyder til at man kan kravle og klatre på den, som ofte ender ud i en god leg.

Følg med i hvad vi laver med Grønne spirer:

Grønne spirer sommer 2021

FOLE NATURBØRNEHAVE ER “GRØNNE SPIRER” CERTIFICERET