Procedure for Sikkerhed i bil og bus

Procedure for sikkerhedsudstyr i bus og bil

Ansvarlig:

Forældre – skoleleder og lærerteamet

Fremgangsmåde:

Bus:

Børn skal spændes fast i sikkerhedsudstyr, hvis der er monteret/isat sikkerhedsudstyr, ellers er det ikke et lovkrav. Derfor er det besluttet, at Fole Friskole ikke vil benytte selepuder, da det altid vil være afhængig af det enkelte barns højde og/eller vægt. Dvs. når vores skolebus benyttes eller vi skal på udflugt i større bus, så er det forældrenes opgave og ansvar, at have det rette sikkerhedsudstyr med til jeres barn, hvis I ønsker det.

Bil:

Her skal sikkerheden være den samme, om det er i privat eller off./institution regi. Sikkerhedsudstyret skal være til stede i bil, og dette er et lovkrav.

Når vi har behov for privatbiler til eks. arrangementer eller udflugter, så er det forældrenes opgave og ansvar, at have det rette sikkerhedsudstyr med.

Sikkerhedsudstyret uanset bus/bil:

Er jeres børn under 135 cm. skal de være spændt fast i sikkerhedsudstyr, der passer til barnets vægt og/eller højde. Sikkerhedsudstyret skal samtidig være godkendt og mærket efter de europæiske og nationale regler på området.

Har I behov for yderligere information, kan I læse mere på www.fstyr.dk under sikkerhedsudstyr.

Økonomi:

Revideret: Sep. 2020