Optagelse

Indmeldelse
Indmeldelse sker via indskrivningsskema.

Generelt
Der vil altid ske en pædagogisk og faglig vurdering af det enkelte barn, også i relation til klassesammensætning, før der optages nye elever. Denne vurdering sker i samråd mellem lærerteamet og skolelederen.

Klassekvotienten er som udgangspunkt 20 elever. Hvis der allerede er 20 elever i klassen, det antal, som skolen arbejder med som værende det øvre loft, kan optagelse kun ske, såfremt man i bestyrelsen beslutter dette. Bestyrelsen tager stilling på baggrund af indstilling fra skolelederen og lærerteamet, som udtaler sig om, hvorvidt optagelse er forsvarlig i henseende til det enkelte barn, klasse-sammensætningen, de fysiske rammer m.v.

Venteliste
Hvis der ikke er plads i en ønsket klasse, kan man blive optaget på venteliste. Hvis der bliver plads i klassen kontaktes forældrene, som udgangspunkt i den rækkefølge, hvori indskrivningsskema er modtaget. Skolen vil dog altid vurderer det enkelte barn samt helheden af klassesammensætningen, uafhængig af rækkefølgen af ventelisten.

Ønsker du dit barn indmeldt til  skolestart i august, eller ønsker I at få jeres barn skrevet på venteliste, skal det gøres ved hjælp af skemaer.

Disse kan hentes via link nedenfor eller I kan kontakte skolens kontor på 74822932